کسب درآمد و فروشگاه اینترنتی Exirvip
close
تبلیغات
ثبت لینک و بنر در اینجا
درآمد عالی با فروش فایل
ایجاد اپلیکیشن اندروید
تبلیغات بنری و متنی
loading...
YourAds Here YourAds Here

Exirvip

بازدید : 53
يکشنبه 12 دی 1400 زمان : 13:02

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از بررسی «وام ازدواج» ۵۰۰ میلیون تومانی در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، وحید یامین پور در حساب توییتر خود نوشت:« رئیس محترم کمیسیون اجتماعی مجلس گفتند برای تشویق جوانان به ازدواج در حال بررسی وام ۵۰۰ میلیون تومانی هستیم.»

مقالات بیشتر:محضر عقد شیک

وی با زدن هشتگ "سربازی" در ادامه نوشت: «سیاست‌های تشویقی خوب است اما به موازات آن باید "مانع زدایی" از ازدواج به‌هنگام هم بشود.»

مقالات دیگر:گل فروشی غرب تهران

بازدید : 52
يکشنبه 7 آذر 1400 زمان : 12:43

یک حقوقدان درباره ازدواج دختران زیر سن قانونی با بیان این‌که بحث ازدواج به خصوص در مناطق دورافتاده و به دلیل نیاز مالی خانواده دختر که معمولا به این دلیل ازدواج صورت می‌گیرد، قانون‌پذیر نیست گفت: در یک کلام، تنها آموزش، تربیت و رفع مشکلات مالی می‌تواند جلوی ازدواج کودکان را بگیرد.

به گزارش «شیعه نیوز»، یک حقوقدان درباره ازدواج دختران زیر سن قانونی با بیان این‌که بحث ازدواج به خصوص در مناطق دورافتاده و به دلیل نیاز مالی خانواده دختر که معمولا به این دلیل ازدواج صورت می‌گیرد، قانون‌پذیر نیست گفت: در یک کلام، تنها آموزش، تربیت و رفع مشکلات مالی می‌تواند جلوی ازدواج کودکان را بگیرد.

عبدالصمد خرمشاهی در واکنش به خبر شکسته شدن رکورد ازدواج دختران ۱۰ تا ۱۴ ساله در بهار ۱۴۰۰ با توجه به آمارهای مشابه فصلی طی دو سال اخیر گفت: شرایط ازدواج در قانون مدنی در طول زمان تغییرات زیادی را پشت سر گذاشته به همین خاطر هم همیشه عنوان شده که قوانین باید متناسب با اوضاع و احوال زمانه باشند. در ماده ۱۰۴۱ قانون مدنی عنوان شده بود که نکاح قبل از بلوغ ممنوع است بعدها در سال ۱۳۷۰ تبصره‌ای قرار داده شد که عقد نکاح قبل از بلوغ با اجازه ولی و به شرط رعایت مصلحت مولی علیه صحیح است.

وی افزود: در همان سال اصلاحیه‌ای قرار دادند که نکاح دختر باکره اگر چه به سن بلوغ رسیده باشد موقوف به اجازه پدر یا جد پدری اوست و هرگاه پدر یا جد پدری بدون علت موجه از دادن اجازه مضایقه کند، اجازه او ساقط و در این صورت دختر می‌تواند با معرفی کامل مردی که می‌خواهد با او ازدواج کند و رعایت شرایط نکاح و مهری که بین آن‌ها قرار داده شده پس از اخذ اجازه از دادگاه مدنی خاص به دفتر ازدواج مراجعه و نسبت به ثبت ازدواج اقدام کند.

این حقوقدان با بیان این‌که بحث ازدواج به خصوص در مناطق دورافتاده و به دلیل نیاز مالی خانواده دختر که معمولا به این دلیل ازدواج صورت می‌گیرد، قانون‌پذیر نیست گفت: بسیاری از ازدواج‌های دختران زیر ۱۳ سال بدون مراجعه به دادگاه صورت می‌گیرد و ضمانت اجرایی هم ندارد و عامل اصلی آن‌هل فقر فرهنگی و فقر مالی است. چطور دختری که هنوز به سن رشد نرسیده هرچند از لحاظ فقهی و قانونی بالغ تلقی می‌شود می‌تواند مصلحت خود را تشخیص دهد و برای زندگی مشترک آمادگی داشته باشد؟

مقالات بیشتر:سالن عقد غرب تهران

خرمشاهی با بیان این‌که اکثر دختران زیر ۱۳ یا حتی زیر ۱۵ سال درک درستی از هدف ازدواج و زندگی مشترک ندارند گفت: آمارها نشان می‌دهد که ما بعد از کشور گینه، بیشترین آمار ازدواج دختران کم سن و سال را داریم و از طرفی هم آمار طلاق در کشور ما بالا است و این نشان می‌دهد که این دو مقوله به هم ارتباط تنگاتنگی دارند. ازدواجی که با تفکر انجام نشده طبیعتا تبعات منفی دارد و به سرعت موجبات طلاق و اختلاف پیش می‌آید.

وی با تاکید بر قانون‌پذیر نبودن ازدواج کودکان تصریح کرد: کمتر مشاهده می‌کنیم که دادگاه‌ها با این قضیه برخورد کرده باشند و محاکم هم قصد کمک به خانواده دو طرف را دارند و تابع فرهنگ منطقه موردنظر هستند و آن‌چنان سخت نمی‌گیرند و باید گفت مشکل ما در این حوزه قانون نیست. شما شدیدترین قوانین را هم درنظربگیرید باز هم مقتضیات دیگری در مناطق مختلف وجود دارد که توجهی به این قضیه نمی‌شود و در این‌جا فرهنگ و مسائل مالی اهمیتی دوچندان می‌یابد. در واقع در این ازدواج‌ها معامله‌ای صورت می‌گیرد و موارد استثنایی وجود دارد که دختر ۱۳-۱۴ ساله عاشق پسری می‌شود و دوست دارد با او ازدواج کند که آن هم منطقی نیست.

این حقوقدان در پایان گفت: در یک کلام، تنها آموزش، تربیت و رفع مشکلات مالی می‌تواند جلوی ازدواج کودکان را بگیرد و باید گفت آمار بالای ازدواج کودکان نمی‌تواند حاکی از یک وضعیت فرهنگی سالم باشد و با وضع قوانین نمی‌توان اوضاع را سر و سامان داد.

مطابق با آمار اخیر منتشر شده از سوی مرکز آمار که مربوط به بهار سال جاری است، تعداد ازدواج دختران ۱۰ تا ۱۴ ساله در بهار ۱۴۰۰ با حدود ۳۲ درصد رشد در قیاس با آمار مشابه خود در بهار سال گذشته به ۹۷۵۳ ازدواج رسیده و از سوی دیگر این آمار فصلی ازدواج برای این بازه سنی از دختران با توجه به آمارهای مشابه فصلی طی دو سال اخیر بالاترین تعداد را نشان می‌دهد.

مطابق با همین آمار، ۴۵ هزار و ۵۲۲ دختر ۱۵ تا ۱۹ ساله نیز در بهار ۱۴۰۰ ازدواج کرده‌اند و این در حالی است که آمار مذکور تنها مربوط به ازدواج‌های ثبت رسمی شده در سازمان ثبت احوال کشور است و به گفته کارشناسان اغلب ازدواج کودکان ثبت نشده و همین امر منجر به نبود آمار دقیق در این حوزه می شود.

مقالات دیگر:آموزشگاه دف غرب تهران

بازدید : 54
يکشنبه 30 آبان 1400 زمان : 12:52

انتخاب:یک متخصص و جراح زنان، زایمان و نازایی ضمن ابراز نگرانی نسبت به نبود آگاهی در خصوص کاهش ذخیره تخمک با افزایش سن در دختران تاکید کرد: بالا رفتن سن ازدواج و مراجعه دیرهنگام سبب از دست رفتن زمان طلایی برای بارداری خانم‌ها می‌شود به نحوی که برخی خانم‌ها وقتی مراجعه می‌کنند که بسیار دیر شده و دیگر قادر نخواهند بود با تخمک خودشان باردار شوند و باید از تخمک اهدایی استفاده کنند.

یک متخصص و جراح زنان، زایمان و نازایی ضمن ابراز نگرانی نسبت به نبود آگاهی در خصوص کاهش ذخیره تخمک با افزایش سن در دختران تاکید کرد: بالا رفتن سن ازدواج و مراجعه دیرهنگام سبب از دست رفتن زمان طلایی برای بارداری خانم‌ها می‌شود به نحوی که برخی خانم‌ها وقتی مراجعه می‌کنند که بسیار دیر شده و دیگر قادر نخواهند بود با تخمک خودشان باردار شوند و باید از تخمک اهدایی استفاده کنند.

دکتر منصوره علیرضایی با تاکید بر مطلب فوق در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا تصریح کرد: هر نوزاد دختر با تعداد مشخصی ذخیره تخمک به دنیا می‌آید که در طول زندگی به تدریج این ذخیره‌ها کاهش می‌یابد تا جایی که بعد از سن ۳۵ سال تعداد و کیفیت تخمک‌ها کم و در سنین بالای ۴۰ سال روند کاهش تعداد و کیفیت تخمک تسریع می‌شود و احتمال باروری بسیار کاهش می‌یابد .

مقالات بیشتر:دفتر عقد غرب تهران

فلوشیپ نازایی و آی وی اف در پاسخ به این پرسش که چه افرادی کاندید فریز تخمک هستند؟ اظهار کرد: خانم‌هایی که مبتلا به سرطان هستند و باید شیمی‌درمانی یا پرتودرمانی شوند، باید اطلاع داشته باشند که بعد از انجام شیمی ‌درمانی ممکن است به علت کاهش کیفیت تخمک، شانس باروری با تخمک خود را از دست بدهند و اکیدا توصیه می‌شود تخمک خود را قبل از درمان فریز کنند، خانم‌هایی که به دلیل ادامه‌ی تحصیل، درگیری شغلی، مهاجرت و یا اهداف شخصی، فعلا قصد ازدواج ندارند، خانم‌هایی که سن آنها رو به افزایش است و هنوز ازدواج نکرده‌اند، خانم‌هایی که مبتلا به کیست تخمدان و یا آندومتریوز هستند و طبق صلاحدید پزشک باید جراحی شوند (حین دستکاری تخمدان ممکن است ذخیره‌ی تخمدان به طور قابل توجهی کاهش یابد).

علیرضایی هم‌چنین تاکید کرد: آقایانی که مبتلا به سرطان هستند هم حتما قبل از انجام اقدامات درمانی جهت فریز اسپرم مراجعه کنند.

جراح زنان و زایمان با تاکید بر اینکه فریز و ذخیره‌سازی تخمک در دوشیزگان هم قابل انجام است درباره بهترین زمان فریز تخمک‌ گفت: هر چقدر سن خانم پایین‌تر باشد کیفیت تخمک‌ها بهتر است و تعداد بیشتری می‌توان فریز کرد. ممکن است دخترخانم‌ها بعد از ازدواج در صورتی که سنشان زیاد بالا نباشد بتوانند بطور طبیعی باردار شوند و نیاز به این تخمک‌های فریز شده نداشته باشند اما انجام این کار آینده دختران را برای مادر شدن تضمین می‌کند که در حال حاضر هزینه‌ی خیلی بالایی ندارد.

علیرضایی درباره زمان ماندگاری و نگهداری تخمک‌های فریز شده خاطرنشان کرد: این تخمک‌ها حداقل تا ۱۵ سال قابل استفاده هستند.

وی درباره مدت زمان فرآیند فریز تخمک و مصرف دارو اظهار کرد: حدودا ۱۲ الی ۱۴ روز آماده‌سازی و برداشت تخمک زمان نیاز دارد و عملی سرپایی است.

متخصص زنان و زایمان در پاسخ به این پرسش که آیا داروها عارضه خاصی دارند و اثر بدی روی تخمدان و ذخیره تخمدان می‌گذارند، خاطرنشان کرد: این داروها عارضه خاصی را ایجاد نمی‌کنند، حدودا ۱۰ تا ۱۲ روز آمپول‌های خاصی تزریق می‌شود که نوع تزریق بسیار ساده است و بعد با یک عمل سرپایی تخمک‌ها خارج می‌شوند و فرد همان روز مرخص می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که فریز جنین چه زمانی به زوج‌ها پیشنهاد می‌شود، گفت: زمانی که زوج قصد مهاجرت دارند، خانم بیماری خاصی دارد و فعلا شرایط جسمی مناسب برای بارداری ندارد، زوجی که به هر علتی می‌خواهند بارداری را تا سن بالاتر به تاخیر بیندازند. جنین‌ها هم حداقل تا ۱۵ سال فریز می‌مانند.

مقالات دیگر:شیشه بری یوسف آباد

بازدید : 34
يکشنبه 23 آبان 1400 زمان : 14:35

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم با تاکید بر این که باید درباره قوانین ازدواج به زندگی پیامبر و امامان دقت کنیم، گفت: پیامبر اکرم چندین همسر داشتند ، امامان ما هیچ کدام تک همسر نبودند،پس آن ها چگونه زندگی می کردند؟

آفتاب‌‌نیوز :حسن نوروزی، نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم درباره لزوم بازنگری در قوانین مربوط به مهریه و جدیت مجلس یازدهم در پیگیری طرح اصلاح قانون مهریه گفت: بر اساس روایات مقدار مهریه برای زن در زمان ازدواج اگر در زمان پیامبر بررسی شود معادل رقمی حدود ۲۸ سکه در شرایط اقتصادی فعلی است و نه بیشتر.

وی همچنین افزود: این که یک هزار و ۵۰۰ سکه و ۲ هزار مهریه تعیین می‌شود، غیرشرعی است نتیجه آن نیز این شده است در تهران بالغ بر یک میلیون زن بالای ۳۰ سال مجرد و بدون شوهر داریم و زندگی‌های زیادی از هم پاشیده است.

این نماینده مجلس یازدهم در پاسخ به سوالی درباره مخالفت مدافعان حقوق زنان با طرح اصلاح قانون مهریه و تاکید آن‌ها بر تضییع حقوق زنان با این بازنگری در قانون نیز گفت: مدافعان حقوق زنان در موضوع مهریه نه از قانون اسلام اطلاعات درستی دارند و نه از قوانین مهریه در شرع.

مقالات بیشتر:سالن عقد شیک

نوروزی با بیان این که «سیره، شیوه و منطق پیامبر و امامان ما در زندگی سالم باید الگو قرار داده شود» گفت: مهریه حضرت موسی (ع) چوپانی برای پدر خانم شان بود، حضرت شعیب (ع) گفت من دخترم را به تو می‌دهم تو ۸ سال برای چوپانی کنی، حضرت موسی (ع) داماد سرخانه هم بودند، چوپانی می‌کردند و زندگی را می‌گذراندند.

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم با تاکید بر این که باید درباره قوانین ازدواج به زندگی پیامبر و امامان دقت کنیم، گفت: پیامبر اکرم چندین همسر داشتند، امامان ما هیچ کدام تک همسر نبودند، پس آن‌ها چگونه زندگی می‌کردند؟

وی ادامه داد: پیامبر زنی را به عقد شخصی در آورد و مهریه را تنها آموزش قرآن به زن قرار داد بنابراین اگر بخواهیم زندگی اسلامی داشته باشیم و فکری برای این زنان بالای ۳۰ سال دختران بی شوهر و طلاق‌های متعدد برای دریافت مهریه کنیم، باید الگو‌های دینی خود را مورد توجه قرار دهیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: باید در شرایط ازدواج بازنگری کنیم چرا که وضعیت تجرد و طلاق نتیجه دفاع ناآگانه از مهریه زنان است.

نوروزی با بیان این که «مهریه باید به صورت نقد در همان ابتدای عقد دریافت شود»، گفت: مهریه باید عند المطالبه باشد و بلافاصله بعد عقد پرداخت شود نه این که مهریه را نسیه در نظر بگیریم و شوهر را به زندان بیاندازیم و مردان را به کلانتری بکشیم و خانواده‌ها را از هم متلاشی کنیم.

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم تاکید کرد: در حال حاضر طلاق‌ها زیاد است در برخی نقاط ۴۰ درصد ازدواج‌ها به طلاق می‌انجامد و برخی خانم‌ها ۴ بار ازدواج می‌کنند و طلاق می‌گیرند و مهریه می‌گیرند.

مقالات دیگر:سالن عقد غرب تهران

بازدید : 59
شنبه 13 شهريور 1400 زمان : 19:08

مشاور خانواده گفت: زندگی مشترک شبیه یک الاکلنگ است که یک طرف آن احساس و عاطفه و طرف دیگر آن نیازهای منطقی و عقلانی است و اگر هر کدام از این پارامترها به حد تعادل برطرف نشود و یا به آن توجه نشود ناخواسته یک جای این رابطه با مشکل مواجه می‌شود.

آرزو شیروانیان، مشاور خانواده بابیان اینکه هر فردی با توجه به نیازهایش تعریف متفاوتی از موفقیت دارد، عنوان کرد: وقتی دو نفر در یک ارتباط قرار می‌گیرند تا زمانی که نیازهای اولویت دارشان برطرف شود، آن ارتباط یک ارتباط و زندگی مشترک موفق است.

وی ادامه داد: افرادی که وارد یک زندگی مشترک می‌شوند با حفظ حریم شخصی یک رابطه‌ای را ایجاد می‌کنند که حریم مشترک دارد و در مقابل آن حریم مشترک نسبت به هم مسئول و متعهد هستند.

مقالات بیشتر:دفتر ازدواج شیک مرزداران

وی بیان کرد: زندگی مشترک شبیه یک الاکلنگ است که یک طرف آن احساس و عاطفه و طرف دیگر آن نیازهای منطقی و عقلانی است و اگر هر کدام از این پارامترها به حد تعادل برطرف نشود و یا به آن توجه نشود ناخواسته یک جای این رابطه با مشکل مواجه می‌شود و باعث به هم خوردن تعادل رابطه می‌شود.

وی اظهار کرد: برای اینکه به یک ارتباط مؤثر برسیم لازم است که خودمان را بشناسیم و به توانمندی‌ها، محدودیت‌ها و نیازهایمان تسلط داشته باشیم؛ زیرا اگر توانمندی‌ها و نیازهای خود را بشناسیم فردی را انتخاب می‌کنم که در راستای توانمندی‌ها، اهداف‌ و نیازهایمان باشد تا بتوانیم در رفع نیازها و رسیدن به اهداف به یکدیگر کمک کنیم.

وی افزود: باید بدانیم که ازدواج شبیه یک اعلام شراکت و حساب با دو امضا است که اگر ۵۰ درصد من موجودیت دارم ۵۰ درصد هم طرف مقابل موجودیت دارد و من باید چیزی برای ارائه به فرد دیگر داشته باشم یعنی اگر می‌خواهم که طرف مقابل همه موجودیت خود را در میان بگذارد من هم باید تمام موجودیت زندگی خود را به اشتراک بگذارم.

این روانشناس با تأکید به اینکه زوجین باید شبیه به هم و بلد هم باشند، بیان کرد: عوامل موثر در ارتقای موفقیت؛ نحوه گفت‌وگو، برقراری ارتباط موثر و آموزش دیدن است.

وی ادامه داد: زمانی که می‌خواهیم یک رابطه را رشد بدهیم باید بدون هیچ ادعایی با انعطاف‌پذیری و پذیرش شرایط و شخصیت طرف مقابل آموزش ببنیم، خودمان را توانمند کنیم و به هنر برقراری ارتباط مان را افزایش دهیم تا زندگی به صورت دو طرفه ادامه پیدا کند.

شیروانیان بیان کرد: اگر فردی در یک ارتباط دو نفره فقط نیازهای خودش را ببیند و روی افکار خودش تمرکز کند و تأکید داشته باشد که فقط آنچه خودش می‌گویند درست است باعث دوری طرف مقابل می‌شود و این امر در هر ارتباطی مؤثر است.

وی با تأکید بر اینکه پذیرش و انعطاف پذیری از عوامل موثر در یک رابطه است، تصریح کرد: افراد باید بپذیرند که دو انسان متفاوت با دو تربیت، تجربه و باور متفاوت هستند و قرار نیست طرف مقابل در مسیری که آن‌ها تعیین می‌کند قدم بگذارد و فداکاری نیز یعنی بپذیرند که طرف مقابل متفاوت است و به عللی مانند دوست داشتن، تمایل به ادامه ارتباط، حفظ کیان زندگی و... تلاش می‌کنند که از برخی نیازهایشان بگذرند تا روند موفقیت ادامه داشته باشد.

این زوج درمانگر ادامه داد: این امر باید دو طرفه باشد؛ زیرا در صورت یک طرفه بودن روزی صدای اعتراض طرف مقابل بلند می‌شود و مجدد رابطه به مشکل می‌خورد.

وی یادآور شد: بخش عظیمی از زندگی هر انسان ارتباط عاطفی آن است و اگر در این ارتباط عاطفی رضایت وجود داشته باشد فرد آرامش بیشتری دارد و می‌تواند در زمینه‌های دیگر نیز موفقیت‌های گوناگونی کسب می‌کند.

شیروانیان بیان کرد: بخش رابطه عاطفی و زندگی مشترک بخش احساس و عاطفه فرد را تأمین می‌کند و در توانمندی فرد در سایر رفتارهایش مثل شغلی، فرزند پروی و... تأثیر می‌گذارد؛ چون از یک بعد رضایت دارد و انرژی بیشتری روی رابطه‌های دیگر می‌گذارد؛ اما اگر رضایت نداشته باشد همه انرژی فرد صرف بهبود آن رابطه می‌کند و انرژی کافی برای بهبود رابطه‌ها و موقعیت‌های دیگر ندارد تا آن ها را نیز بهبود ببخشد و این گونه احساس خوشبختی فرد کاهش پیدا می‌کند.

مقالات دیگر:بهترین وکیل ارومیه

بازدید : 47
شنبه 6 شهريور 1400 زمان : 12:32

بانک توسعه تعاون استان کهگیلویه و بویراحمد از سال ۹۹ تاکنون ۷۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال وام قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت کرده است.

به گزارش تجارت گردان به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون،رئیس دایره اعتباری بانک توسعه تعاون استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه از سال ۹۹ تاکنون ۷۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال وام قرض‌الحسنه ازدواج در این بانک پرداخت شده است، گفت: این بانک با هدف تسهیل ازدواج جوانان و برای اجرای مصوبات بانک مرکزی اقدامات قابل‌توجهی در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج انجام داده است.

مقالات بیشتر:سالن عقد شیک بلوارفردوس

محمد جعفر خوشقدم نژاد تعداد پروند های وام ازدواج در بانک توسعه تعاون استان کهگیلویه و بویراحمد را ۱۱۱ پرونده برشمرد و افزود: این بانک در سال ۱۳۹۹ عمکلرد ۱۰۰درصدی و در ۴ ماهه اول امسال عملکرد ۹۰ درصدی در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج داشته است.

وی اضافه کرد: در سال جاری تمهیداتی برای سهولت و سرعت در پرداخت وام قرض‌الحسنه ازدواج پیش‌ بینی و به همه شعب ابلاغ شده که این تسهیلات با کمترین بروکراسی اداری و در سریع‌ترین زمان به زوج‌های جوان اعطا شود.

خوش قدم نژاد ادامه داد: پیش ‌بینی می‌شود عملکرد بانک در سال جاری در بحث پرداخت قرض‌الحسنه ازدواج جوانان با رشد قابل توجهی مواجه شود.

رئیس اداره اعتباری بانک توسعه تعاون استان کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به بخشنامه بانک مرکزی در سال جاری، افزود: به هر یک از زوجین ۷۰۰ میلیون ریال با دوره بازگشت ۱۰ ساله پرداخت می شود که این میزان برای زوج‌های زیر ۲۵ سال و زوجه‌های زیر ۲۳ سال تا سقف یک میلیارد ریال وبرای فرزندان شاهد وایثارگر تاسقف مبلغ دو میلیارد ریال قابل پرداخت می باشد .

گفتنی است بانک توسعه تعاون از بدو تأسیس به‌ عنوان یکی از بانک‌های عامل پرداخت وام قرض‌الحسنه ازدواج فعال بوده است و مطابق آمار رسمی از سال ۹۷ تاکنون نیز حدود ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات در این سرفصل پرداخت‌ کرده است.

مقالات دیگر:وکیل خوب ارومیه

بازدید : 52
شنبه 23 مرداد 1400 زمان : 16:06

به گزارش پول نیوز، این بانک در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی، حمایت از اقشار آسیب پذیر و تسهیل شرایط ازدواج جوانان، این بانک اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را در اولویت های خود قرار داده و در تیرماه سال جاری به بیش از11 هزار زوج تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت کرده اند و13854 نفر از واجدین شرایط دریافت تسهیلات قرض الحسنه در نوبت دریافت این تسهیلات هستند که به زودی براساس ضوابط تعیین شده ،از سوی شعب بانک تجارت پرداخت می شود.

مقالات بیشتر:دفتر ازدواج پونک

این بانک درپایان خرداد ماه سال 1400نیز عملکرد شاخصی داشته و دراین بازه زمانی به 11501نفر از زوج های جوان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت کرد و در مجموع در سه ماهه ابتدای سال نیز به 18435 نفر این تسهیلات پرداخت شده است.

بانک تجارت تا پایان اسفند ماه سال 99 به 89649نفر از زوج های جوان بالغ بر 47 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت کرده بود.

مقالات دیگر:وکیل ارومیه

بازدید : 52
شنبه 16 مرداد 1400 زمان : 16:35

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر از ثبت بیش از دو هزار ۶۰۰ واقعه ازدواج در چهار ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: این آمار در مقایسه با سال گذشته ۸.۶ درصد رشد یافته است.

آمار ازدواج در بوشهر ۸.۶ درصد رشد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمد رضا بزرگمهر ظهر امروز در جلسه شورای معاونان اداره کل ثبت اسناد استان با اشاره به آمار موجود در زمینه طلاق در استان اظهار داشت: در چهار ماهه نخست سال جاری تعداد ۶۷۴ فقره طلاق در سطح استان ثبت شده است.

مقالات بیشتر:سالن عقد شیک شهرک گلستان

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر ادامه داد: این میزان طلاق نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۹ درصدی را نشان می‌دهد و باید خانواده‌ها و دستگاه‌های متولی امر با افزایش مهارت زندگی زناشویی و سواد همسرداری، آموزش تفاهم و تعامل در تمامی امور، زوج و زوجه را مسؤولیت پذیر نمایند تا بیش از پیش شاهد کاهش میزان طلاق باشیم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر از ثبت بیش از دو هزار ۶۰۰ واقعه ازدواج در چهار ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: آمارهای ثبت شده حاکی از آن است که در چهار ماهه نخست سال جاری در مقابل هر ۱۰۰ ازدواج، ۲۶ طلاق در سطح استان به ثبت رسیده است.

بزرگمهر در ادامه با اشاره به تشکیل ۶۵۴ پرونده مطالبه مهریه در چهار ماهه نخست سال جاری در واحدهای اجرای ثبت استان گفت: با اجرایی شدن قانون برنامه ششم توسعه کشور تمام پرونده‌‌های مطالبه مهریه در ابتدا در واحدهای اجرای اسناد رسمی مطرح می‌شوند و در صورتی که اموالی از بدهکاران شناسایی نشود پرونده به دادگستری ارجاع داده خواهد شد و این امر تاثیر زیادی در افزایش حجم کاری ادارات اجرا داشته است و با توجه به آمار چهار ماهه سال قبل تعداد پرونده‌های مطالبه مهریه رشد ۲۲.۹ داشته است.

مقالات دیگر:بهترین آرایشگاه زنانه غرب تهران

بازدید : 61
شنبه 2 مرداد 1400 زمان : 12:19

زن جوان که به‌دنبال اختلاف خانوادگی دچار افسردگی و اعتیاد شده بود خودش را از پشت‌بام خانه به پایین پرت کرد.

به‌گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، چند روز قبل ساکنان یک ساختمان با شنیدن صدای مهیبی به کوچه دویدند و ناگهان با پیکر در هم شکسته و خونین زن جوان همسایه رو به رو شدند که روی زمین افتاده بود. با اعلام ماجرا به امدادگران اورژانس و مأموران پلیس دقایقی بعد تیم جنایی در محل حاضر شد، امدادگران اورژانس مرگ وی را تأیید کردند و بدین ترتیب تحقیقات آغاز شد.

مقالات مشابه:هزینه سالن عقد غرب تهران

سمانه یکی از دوستان مژگان در تحقیقات گفت: وقتی مژگان 14ساله بود پدرش را از دست داد و بسیار افسرده شد. بعد از آن دیگر به مدرسه نیامد و ترک تحصیل کرد. می‌گفت می‌خواهد کار کند و زندگی مستقلی داشته باشد اما مدتی بعد با پسری به‌نام مهرداد دوست شد که این پسر زندگی او را نابود کرد. مژگان با وجود مخالفت‌های مادرش با مهرداد ازدواج کرد اما یک سال بعد جدا شدند. می‌گفت مهرداد فردی هوسران بوده و مدام مژگان را کتک می‌زده است و در این مدت خیلی عذاب کشیده است به همین خاطر او به خانه مادرش برگشت اما دیگر آن دختر قبلی نبود. به خاطر مشکلات عصبی قرص‌های مخدر مصرف می‌کرد و پرخاشگر و ناآرام شده بود. روز حادثه هم بعد از درگیری شدید با مادرش ناگهان به پشت بام رفته و خودش را به پایین انداخته است.

مقالات دیگر:باشگاه ورزشی بانوان پونک

بازدید : 49
شنبه 26 تير 1400 زمان : 18:57

ایسنا/خوزستان معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: تعداد افرادی که در صف وام ازدواج قرار دارند نشان می‌دهد بانک‌ها همکاری خوبی ندارند و امر ازدواج جوانان را عقب می‌اندازند.

پرویز امیری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به هفته ازدواج اظهار کرد: در سال ۹۹، ۳۹ هزار و ۵۶۳ مورد ازدواج و ۹ هزار و ۸۶۱ مورد طلاق در خوزستان ثبت شده است.

وی افزود: از ابتدای امسال تا پایان خردادماه نیز ۷ هزار و ۲۱۷ خوزستانی متقاضی وام ازدواج بودند که ۲ هزار و ۶۵۷ نفر از این تعداد وام ازدواج را دریافت کردند بنابراین ۴ هزار و ۵۶۰ نفر در صف دریافت وام ازدواج هستند.

مقالات مشابه:محضر عقد با سالن غذاخوری غرب تهران

معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: تعداد افرادی که در صف وام ازدواج قرار دارند نشان می‌دهد بانک‌ها همکاری خوبی ندارند و امر ازدواج جوانان را عقب می‌اندازند.

امیری بیان کرد: یکی از مشکلات جوانان در راه دریافت وام این است که علاوه بر اینکه باید دو ضامن داشته باشند، بانک تقاضای سفته می‌کند.

وی با اشاره به برخی چالش‌های جوانان در امر ازدواج، گفت: نبود اشتغال پایدار جوانان، نداشتن مسکن، برخی آداب و رسوم دست و پا گیر در برگزاری مراسم ازدواج، مسئولیت گریزی جوانان، ترس از طلاق و تنوع‌طلبی جوانان برخی از چالش‌ها در ازدواج است. اعتیاد نیز یکی از چالش‌های بزرگ جوانان در بحث ازدواج است.

معاون امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی رایگان، راه‌اندازی پویش ازدواج جوانان با همراهی خیرین و هماهنگی با برخی دفاتر ازدواج به منظور حذف هزینه ثبت عقد در روز اول ذی الحجه، برخی از اقدامات این معاونت در راستای تسهیل و تشویق جوانان و به مناسبت ازدواج بوده است.

مقالات دیگر:وکیل ارومیه

تعداد صفحات : 0

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • Ú©Ù„ مطالب : 45
  • Ú©Ù„ نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 17
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 19
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ امروز : 0
  • Ú¯ÙˆÚ¯Ù„ دیروز : 0
  • بازدید هفته : 91
  • بازدید ماه : 975
  • بازدید سال : 1568
  • بازدید Ú©Ù„ÛŒ : 2813
  • کدهای اختصاصی